طرز تهیه “سوپ شیر” ویژه و خوشمزه

طرز تهیه سوپ شیر بسیار ساده رستورانی

سوپ شیر از جمله سوپ های خوشمزه ایست که علاوه بر اینکه در بین بزرگترها دارای محبوبیت است در بین کودکان هم جایگاه خاصی دارد و به عنوان یک پیش غذای مقوی سرو میشود.

سوپ شیر

 

مواد لازم برای سوپ شیر:

  • شیر    1 لیتر
  • هویج    2 عدد
  • جو پرک    200 گرم
  • پیاز    1 عدد
  • سینه مرغ    1/2 سینه مرغ
  • ذرت پخته شده    100 گرم
  • آرد     3 قاشق غذاخوری
  • قارچ    100 گرم
  • کره    10 گرم
  • نمک    به مقدار لازم
  • فلفل    به مقدار لازم
  • زرد چوبه    به مقدار لازم

همچنین بخوانید:

طرز تهیه سوپ شیر :

جو رو از قبل خیس کردم بعد آبش رو عوض کردم و گذاشتم روی شعله کمی کره بهش اضافه کردم تا وقتی میجوشه سر نره درش رو نیمه باز بزارید
یه پیاز درشت هم خیلی ریز خورد کردم و بهش اضافه کردم
دوساعتی گذاشتم به حال خودش باشه بعدش اب قلمی که از قبل دارم اضافه میکنم (یه وقتایی هم ندارم که در این صورت از عصاره گوشت استفاده میکنم که اواخر پخت به سوپ اضافه میکنم)
بعد یه هویج رو خورد کردم و بهش اضافه کردم اواخر پختش بهش  قارچ‌خورد شده اضافه کردم (یه وقتا قارچ رو جدا با کره تفت میدم بعد اضافه میکنم یه وقتا هم خام میریزم) حالا نمک و فلفل اضافه کنید
وقتی آبش خیلی کم شد شیر رو‌ گرم میکنم و بهش اضافه میکنم اگه شیر رو سرد اضافه کنید داخل سوپ میبره
میزارم خوب جا بیوفته در اخر هم یه خامه کوچیک بهش اضافه میکنم و پنج دقیقه میزارم روی شعله 
موقع سرو کمی گشنیز و جعفری ریز خورد شده روی سوپ میریزم داخلش سبزی نمیزنم اصلا

اگر اب قلم نداشتین از عصاره گوشت استفاده کنید 

نکته :

برای معطر کردن سوپ شیر از کمی آویشن استفاده کنید.

منبع : نمناک

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی