کیک باقلوا بدون فر

 

مواد لازم کیک باقلوا بدون فر :

تخم مرغ 4 عدد
آرد شیرینی 2 لیوان فرانسوی
ماست 1 لیوان فرانسوی
روغن نصف لیوان فرانسوی
شکر نصف لیوان فرانسوی
وانیل نوک چاقو
بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری سرصاف
برای شربتش :
شکر 4 قاشق غذاخوری
گلاب 2 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
آب 1 لیوان


دستور تهیه  کیک باقلوا بدون فر:

برای پخت این کیک خوشمزه از تابه دو طرفه استفاده کردم از فر هم میتونین استفاده کنین تخم مرغا رو با همزن حسابی زدم شکر و ماست و روغن رو جدا جدا با فاصله دو دقیقه ای اضافه کردم و هر بار همزن میزدم همزن برقی رو گذاشتم کنار ارد و وانیل و بینگ پودر رو الک کردم اضافه کردم و با همزن دستی هم زدم در حد خیس خوردن کف تابه رو چرب کردم دو تا کاغذ روغنی رو هم گذاشتم و مواد رو به جا ریختم کف تابه .

حتما حتما شعله پخش کن بزارین و حرارتش اندازه حرارت دم کردن پلو باشه که نسوزه. به مدت بیست و پنج دقیقه موند. بعد با خلال دندون بافتش رو تست کردم و برگردوندم طرف دیگه ش به مدت ده دقیقه. تو این فاصله ده دقیقه ای شربت رو آماده کردم آب و شکر و زعفران دم کرده و گلاب رو حرارت گذاشتم نیازی نیست قوام بیاد در حدی که شکر آب بن ماری بشه و چند قل بزنه کافیه. با سیخ چوبی کل سطح کیک رو سوراخ سوراخ کردم و شربت رو ریختم روی سطح کیک.

این سوراخا برا اینه که شربت بره تو بافت کیک. شربت داغ رو بریزین رو کیک داغ بعد با پودر نارگیل تزیین کردم.

 

منبع: اینستاگرام

 

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی